Daisypath Vacation Ticker

Monday, December 29, 2008

mENORA Tunnel


apa perasaan korg saat2 korg melalui terowong??aku tibe2 terfikir akan soalan ni saat aku melalui terowong dari ipoh-kuala kangsar siang tadi..terowong menora namanya..xpnh aku tahu nama terowong tu walaupun dh byk kali aku lalu terowong tu setiap kali aku nk ke utara..aku mula tau nama terowong tu masa aku buat assignment fizik ketika sem7 di upsi dl..hehehe..kesian btl..seumur hidup dok ipoh pn xtau nama terowong yang menjadi laluan utama klau kita nk ke utara..



ok, berbalik kpd soalan aku td, apa perasaan korg klau melalui terowong??klau wkt aku kecik2 dl, setiap kali aku tgk ayah aku nk memasuki terowong, aku mula akan syp, sblm tu akan bising la sebut "abah nk msk terowong, abah nk msk terowong" [tu pn klau aku xtdo dlm keta la time tu..hee] sleepy lps tu mst aku senyap pny, ala2 mcm takut sket.. sweat xtau la knp..myb sbb aku terbygkan yg ktorg tgh lalu bwh gunung kot, takut klau gng tu runtuh..klau bising pn mst mak aku srh diam sbb ktorg mmg suka sgt bising dlm kereta, myb tu slh satu cara mak aku nk srh kami diam..hehehe.. uuu perasaan aku ms tu mst xsbr nk tunggu ayah aku keluar dari terowong tu..mcm berdebar pn ade dlm ms ayah aku tgh lalu dlm terowong tu..[seingat-ingat aku la..]
semua perasaan aku ms kecik2 dl aku teringat balik td ms kami lalu terowong menora on the way ke kuala kangsar tadi..dlm aku tgh syok melayan perasaan tbe2 plk teringat..

tp klau sekarang ni..setiap kali lalu terowong pn da rasa mcm biasa je..xde la nk rs takut mcm masa kecik2 dl..hehe. myb sbb da bsr n da phm kot..cuma kdg2 tu terfikir jgk, perkara yg bukan2..hehe..swt

2 comments:

Nawwar said...

ohhh..namanya menora..hehe *baru tau~

tau x, kalau masuk terowong, i'll peep at the window and.. cari pintu terowong yang hubungkan ke terowng sebelah lagi..nampak jauh ke dalam sangat2..dulu2, rasa macam nak masuk jalan je..hehe

if u use it to the north, then im to the southway..not really south, just tronoh..utp

Bro Framestone said...

ops same la kite..kite xpernah tau nama terowong tue sampai la nie