Daisypath Vacation Ticker

Monday, December 15, 2008

Hakim..hakim..hakim..


bdk ni klau tangkap gmbr skg mst nk angkat tgn..

ok, spt tjk di atas, topik kite hari ni adalah mengenai hakim..anak buahku yg tersayang..

hakim bulan ni da masuk 1 thn 10 bln..dlm umur2 mcm ni, buasnye mmg xyah nk ckp la..smpai pening kepala aku dibuatnye. Dengan kuat meragam, kuat mengamuk, kuat main..semua pn kuat..kuat menggigit pn ade..abes lebam2 aku digigitnye klau die tgh geram..huhu.tapi best melayan bdk2 kecik ni, klau die tgh main la..klau time die mengamuk..adoii la..pening..pening…huhu


tgk tu angkat tgn lagi..hoho


skang ni hakim da pndai cakap byk perkataan..biasa la bdk laki,slalunye lambat sket nk bercakap berbanding ngn bdk2 pompuan..klau bdk pmpuan setahun lbh da blh ckp. Tambah2 plk si hakim ni dulu die jenis yg cpt berjalan,lg la lmbt start bercakap..sebab org tua2 ckp, kalau bdk2 ni yg jenis cpt berjalan die lmbt sket bercakap, klau yg lmbt berjalan cpt bercakap..btl ke?aku pn xtau la..tp itu ikut kata org2 tua..ok,antara perkataan2 yg hakim tau:

mama =mak
papa = ayah (tp skg ni papa pn die sebut mama jgk,xtau la pe kes, dl elok je sebut papa)
duduk/dok= duduk (dulu blh sebut “dok” je, skg da blh sebut pnh)
air = air
nanak = tak nak (his all time favorites word!!)
nak = nak (mahu)
tutup/tup = tutup
amik/mik = ambil
mamam/mam = makan
popo = dr perkataan ‘poopoo’ yg bermaksud berak..huhu
butak =buka
baby = baby
pi = tepi
bob-bob = spongebob
bab = babab (slalunye klau sebut ni skali ngn eksyen tgn die nk pkul org ngn mukanye yg kunun2 serius..huhu)
bobom/bom = tido, baring
opah/pah = opah
pah = tumpah
pah = sampah (kesimpulan, klau die sebut “pah” tu ada 3 makna..)
tok = datuk
abis = habis
cah = pecah (semua bnd yg jth die akan ckp “cah” xpn “pah”-tumpah, bkn spesifik utk bnd2 yg kaca je)
eee..yyeeekkk = geli la tu
miiooww = kucing (die suka kucing tp klau kite pegang kucing bg die, mula la die lari lintang pukang smbil sebut “eee..yyeeekk!!”)
cuk = masuk (smbil tgn die melambai menyuruh kite msk)
amin = klau die bc doa yg dgr btl2 perkataan amin je..
lah = dari perkataan “bismillah” ms hakim bc doa makan..
Allah hu Akbar = ms hakim solat tp ada bunyi pelat die..
Bird = burung
Big = besar
Ball = bola
Ta chik = dukung (yg ni aku mmg xtau knp die blh sebut mcm ni klau nk mntk dukung, w/p byk kali da ajar perkataan dukung ttp die nk sebut “ta chik” jgk..huhu..xtau la pe kes bdk ni..)

Ok, tu la antara perkataan2 yg hakim tau yg aku igt buat masa ni..yg lain aku xbape nk igt..

insyaAllah dlm akhir bln 1 atau awal bulan 2 nnt hakim akan dapat adik!! Ooyyee!!
Bertambah la ahli keluarga dlm umah aku..harap2 hakim akan dapat menjadi seorang abang yg baik..aminn..sayang hakim!!!!

2 comments:

sepet_bulat said...

bestnye da merasa anak buah...
ko lak bile lagi beb?
aku bersedia menjadi ibu angkat neh..
haih...

akan ku ajar dia berblogging..
sehebat raja petra
kui3...

cleo said...

aku??well..hahaha..aku pn xtau la ble.colan2 pn xde..adoii..hahaha

xdpt nk kubygkn klau hakim berblog..hmm..