Daisypath Vacation Ticker

Thursday, December 11, 2008

Korban di Hari Raya

Walaupun hari raya korban dh pn beberapa hari berlalu, tp kenangan pd hari raya korban masih lg dlm otak aku..bknnye sbb seronok berhari raya,tp sebab berlakunya sesuatu yg sgt2 tak diduga oleh aku dan keluarga..


Sempena hari raya korban, ayah dan along aku turut sama2 melakukan ibadah korban. Selepas kami semua menunaikan sembahyang sunat hari raya aidiladha, ayah dan along aku bertolak ke teluk intan terlebih dahulu sbb korban akan dilakukan di sana bersama-sama dengan saudara2 sebelah ayah aku. Kami yang lain-lain menyusul agak lambat sedikit disebabkan oleh tetamu2 yg datang ke rumah.


Lebih kurang pukul 3 lebih kami sampai di teluk intan yang mana pd masa tu korban telah pn selesai dan hanya menunggu masa utk mkn saja. Semasa aku dan keluarga serta saudara mara aku tgh mkn tiba2 ktorg dikejutkan dengan jeritan seorang makcik ni (myb kenalan or saudara kpd pkcik aku). Rupa2nya sup yang dalam periuk belanga yang besar tu tumpah. Nasib la masa tu semua bdk2 tak de kt dapur..klau tak maunye melecur badan sorang2. Bayangkan sup yang panas dan banyak tu tumpah..huhu..tapi mungkin dh tak de rezeki..sekurang-kurangnya kami semua dah merasa sup tu..


Lepas selesai makan aku dan keluarga pegi umah mak anjang aku plk..makan lagi..masa makan tu aku plk hampir2 nk pecahkan bekas kuih..huhu.tapi nasib la tak pecah..ok, dipendekkan cerita, balik je dari rumah mak anjang aku, on the way nk ke ipoh kami sekeluarga accident..huhu.habis kemek kereta along n angah aku.


Masa tu along aku berhenti sbb 2 kereta depan along aku berhenti nk masuk simpang. Aku dan ayah aku naik kereta along aku. Dah lama berhenti tiba2 ada orang langgar kereta along aku..kuat betul bunyi die,mcm bunyi bom pn ade..huhu.terkejut aku. Bila tgk blkg rupa2nya..


Aku: huiiisshh, ape tu?

Ayah: Apa psl plk ni?

Along: sape yg langgar keta along ni???? (nada marah)

Aku: eh, angah la..(suspen)

Along: eeee, angah ni ape psl plk langgar keta along ni, tak nmpk ke along da benti?

Aku: eh, ade org lnggar angah la..haaahh, org blkg angah langgar angah..ehh,ade lagi keta yg langgar keta blkg angah.. ooo,sbb elak motor tu kot..(ayat aku berbelit sket sbb suspen+terkejut+risau)

Ayah: benti dulu, benti kt tepi,tgk knp.


Aku, ayah n along kuar keta menuju ke keta angah. Rupanya 4 kereta dan 1 motor yg terlibat dlm accident ni..dalam keadaan cemas tu aku tgk anak buah aku ketakutan..sian die..melekat jek dlm kereta peluk mama die.huhu.rupa2nya keta yang langgar angah aku tgh ber’sms’ ms driving..pastu xsempat nk brek bila tgk angah aku berhenti.bwk da la laju..yg kereta blkg skali plk third party, bila keta dpn die tibe2 brek, die pn langgar la sbb xsempat brek jgk..smpai ke mlm ktorg kt balai polis..kenangan yang paling tak dapat aku nk lupakan.kereta angah aku teruk gak la kemek kt blkg,smpai bonet pn xleh bukak..depan ade pecah sket sbb langgar kereta along aku.along plk kereta die kemek bumper n sensor rosak..nasib la boleh jln lg kereta,yg kereta last skali yg third party (satria) mmg xblh jln da..kemek abes dpn die..kereta blkg angah aku(wira) yg langgar angah aku pn teruk smpai radiator rosak,bumper jatuh,dll..


kereta along

kereta angah(1)

kereta angah(2)


Mmg aku tak blh lupe kenangan di hari raya haji thn ni..mak aku smpai menggigil..mak aku naik kereta angah..kereta Waja angah dan Honda along menjadi korban di hari raya.. huhuhu

4 comments:

MisS AyaNG said...

alhamdulillah..sib bek xda yg teruk sgt cik cleo..kete ajela yg teruk sket..huu

sepet_bulat said...

gile r ast...
aku maseh lg menggigil ketakutan lepas bc entry ko neh..

hakim..peluk achik meh..
heee...

cleo said...

missAyang : 2la..syukur sgt ktorg semua selamat..

candylips_izy : aku ms tu berdebar xtau nk ckp..mak aku syp tak trkata..huhu

hakim peluk aku je..makcik die yg tersayang..hoho

ZezzY said...

Love your family get treated water for drinking purpose and many more.
Get yourself a water filter at home.
Contact me