Daisypath Vacation Ticker

Tuesday, September 2, 2008

sebuah kehidupan..

alhamdulillah..kini kita sudah pn melangkah ke bln ramadhan yg penuh dgn barakah..hari ni msk hari kedua kita berpuasa dan malam ketiga kita berterawih..diharap2kan aku dpt memanfaatkan bln ramadhan ini dgn sebaik2nya..dlm hidup ni kita xterlepas dari meletakkan harapan dan impian dlm byk perkara..dan spt biase,kita mst mengharapkan supaye ape yg kite hrpkn tu agar tercapai..tp bile sesetgh impian dan harapan tu xdpt dipenuhi xkiralah di atas sbb2 ape,sedikit sebyk perasaan kaciwa pasti ade..hanya dgn iman dan perasaan berserah dan pasrah pd Allah sj yg dpt mengubat kesakitan di hati..
2hariyg lps aku da abeskn bc nvl ayat-ayat cinta..huhuhu..sedihnye..berjujuran air mata..eceh,ayat..tp mmg best la buku tu..sedih sgt smpai xtertahan air mata..antara bab2 yg sedih tu ms proses pengislaman maria..sedih sgt..nmpk sgt betapa indahnya islam..mcm tu jgk dgn peribadi fahri..klaulah aku dikurniakan tuhan seorang suami seperti dirinya..alhamdulillah..amiinn..aisha..seorang muslimah yg sejati..ingin sekali aku mnjadi spt dirinya..

"Apabila kamu merasa letih kerana membuat kebaikan, maka sesungguhnya keletihan itu akan hilang dan kebaikan yang dilakukan akan terus kekal..
Dan sekiranya kamu berseronok dengan dosa maka sesungguhnya keseronokan itu akan hilang dan dosa yg dilakukan akan terus kekal.." -Saidina Ali r.a-

betapa aku sering lalai dan melakukan dosa..masyaAllah..

semasa hari lahir aku,seorang sahabat yg jg merupakan seorang junior aku ms di universiti menghantar sms mengucapkan selamat hari lahir dan ucap selamat,

kak as, selamat hari lahir..
semoga cerdikmu secerdik Aishah,
cantikmu secantik Ainul Mardhiah,
pengorbananmu setinggi Sumaiyah,
ikhlasmu seikhlas Rabiatul Adawiyah
dan semoga tempatmu di syurga Al-jannah..

menitis air mata bila aku bc msg tu..rs teringin sgt menjadi mcm tokoh2 muslimah sejati trsebut..

kalaulah bulat itu boleh dikatakan sempurna..
sungguh aku tersangat jauh dari bulatan itu..
berada ditepinya menjadi sisi bulatan itu saja aku tidak mampu..
masyaAllah..jahilnya aku..

"Sesungguhnya dunia itu hanyalah keindahan semata, dan sebaik keindahannya adalah wanita solehah.."-Riwayat Muslim-

No comments: