Daisypath Vacation Ticker

Thursday, September 18, 2008

waduh..waduh..gawat nih..

penatnye hari ni seharian aku membuat kuih..mak bz dgn hal langsir rumah..al maklum la nk raya da kn..dgn nk tukar langsirnye,bsh langsir,pastu kene plk langsir yg lain dan sekalian hal2 rumah yg lain lg..tp seharian mmbuat kuih pun aku dpt buat satu jenis je..start buat lmbt..pastu ptg td lps buat kuih,mak suruh buat puding plk sbb tgk roti ade lg..nnt cm rugi lak bile roti xbermakan,yela..puasa sape yg nk mkn roti pulakkan..drpd rugi terbazir roti tu expired baik la dimakan..ye x..hehe..ok,kali ni bread butter pudding aku menjadi la..congrats utk aku..eceh,mcm satu hal yg besa je klau puding tu menjadi..oo..puding..oh..puding..pudingku menjadi tetapi lain pula yg tidak menjadi..adoii la..hari ni aku buat kereta baru mak aku calar!!!!mcm mane blh calar ni?begini cerite die..waaa..ms nk msk puding td aku prasan yg susu uht n kismis dah abes..so,aku pn kuar la kjp..keta mak aku ni park kt porch yg ktorg smbg dr porch asal,kire bsr la sket(sket je besarnye,tp kt bhgian tu sempit sket la) porch sng nnt abg2 aku blk pe sume nnt nk park keta..tp bhgian yg dismbg tu sbnrnye sempit la sket sbb ade tiang yg membahagi..nk dijadikn cite,masa aku nk kuar keta tu aku pn igt lps la nk kuar..skali tanpa diduga dan tanpa dijangka..zretttttttttt!!! bunyinye..ayoyoyo..terkezut aku..skaligus serentak dgn heartbeat aku yg aku tersgt laju mcm nk terkeluar jantungku..klau xpecaye belahlah dadaku di wktu itu..pasti akan kau lihat jantung ku berdenyut umpama..(umpama ape aku pn xtau la..)xpayah nk dibelah2 dada klau nk tgk muka aku pn pucat gilerss..takut beb..dlm hati aiseh,ni mst kene pny la ni..mst kene marah..wawawa..aku pn kuar keta msk umah balik,trs bgtau mak aku..huhuhu..mak aku biseng la jgk..dh lps kene biseng,g la kedai..dlm hati hny tuhan je yg tau..balik keje krg ayah aku for sure biseng..wawawawa..so,aku msk puding pn dgn hati yg tak tenteram.dlm kol 4 lbh ayah aku call sbb ayah aku kt JPN ade meeting kt situ,alang2 die meeting kt JPN mak aku srh tny bile aku posting,pastu org tu plk tny major aku,etc..pastu org tu ckp yg ktorg akan posting bln 11 ni insyaAllah..(aiyoo..lmbtnye..bile la nk pegang duit sndr ni?) aku pn bgtau la ayah aku yg aku telah mmbuatkn keta mak aku calar..hahh,ayah aku ckp siap la nk kene marah..(sj aku bgtau awl2..sbb nk bg ayah aku mrh dl,pastu bile balik umah nnt die cool la sket,aku rs la..huhuhu) tak tenteram jek aku menunggu ayah aku pulang dari keja..bile ayah aku balik mulenye takut nk kuar bilik,tp lps tu beranikn jgk la diri,dh buat,berani la tanggungkn..cettt,skali ayah aku xmarah sgt pn..cume ade membebel2 sket je la..tp hati aku ttp galau(eceh,ayat..) kerana tlh mmbuatkn duit mak aku melayang nk cat balik yg calar tu..huhuhu..ampun ye mak..org xsengaja..huhuhu..sbnrnye byk lg aku nk tulis ni tp aku da xlrt nk taip..nk taip post ni pn aku rs mcm berjam2 lamenye(hiperbola sungguh,huhu)..
agak2 bile la aku nk kawin eh..(eceh,tukar topik lak)yela,ramai member2 aku dh kawin n bertunang,yg dh beranak pinak pn ade..secara xlangsung meninggalkan kesan dlm diri aku..tp bile dgr cerita2 mslh2 org yg dh kawin ni aku jd takot lak..huhu..hidup mmg xsunyi dr dugaan dan ujian..aku pn xberani nk ckp lebih2 bnd yg aku xtau..tp ape yg aku harapkan supaya aku dipertemukan dgn org yg mencintai dan menyayangi aku kerana cintanya pd Allah..tuhan yg satu..klau blh semua org berkahwin sbb nk dptkn kebahagiaan dan keredhaan tuhan..itu jgklah yg aku harapkan..(apsal tah tibe2 aku ckp psl kawin2 ni,td kate da xlarat nk taip) haihh..haihh..


~kite smbg cite psl kawin2 di lain hari~






No comments: