Daisypath Vacation Ticker

Sunday, September 14, 2008

harapan datang lagi..

hari ni aku dapat satu harapan yg mmpu mmbuatkn aku tersenyum ceria..harapan mengenai cita-citaku..berita itu mmg mmbuatkan hatiku berbunga-bunga menyulam harapan walaupun aku tahu utk menggapainya percentnya adalah senipis kulit bawang..huhuhu..(kire nipis la kan peluang tu..pepandai jek aku buat perbandingan..rosak bahasa melayu..isk..isk..) smpaikan bila aku tau pasal berita tu smyg terawihku 4 rakaat yg pertama agak tidak khusyuk(betol ke eja?betol kot..) astaghfirullah..mmg salah aku kerana xmampu menahan godaan ketika sedikit kesenangan dtg menyelubungi diri..godaan yg merupakan dugaan juga buat aku..sedangkan nikmat itu datangnya dari tuhan..
berbalik pada harapan yg membuatkan aku begitu ceria td,bila semua urusan mengenainya hampir selesai(disbbkn hepi aku cb settlekn pd mlm ni jgk so esok tinggal nk pos je la),aku didatangi pula satu persoalan yakni pilihan yg membuatkan aku berfikir 2-3 kali.."isk..mane satu yg nk pilih ni?" "matematik ke statistik?",hmm..smpai skrg aku msh lg konpius..yg mana satu ptt aku pilih..klau nk diikutkn..aku mmg major math edu. ms degree dl..tp..aku minat nk ambik statistiks..mmg dl aku ade blaja stats ms degree..bcoz stats is a portion of mathematics..tp ms tu aku ade amik 3 paper je..hmm..what if dis stats is 4 da people who hv took major stats in degree..sdgkn aku major maths..nk amik maths..aku plk minat stats..waduh..waduh..yg mana satu ni..hmm..kena pk masak2 dl ni..walaupun percentage utk diterima aku rs agak kurg..tp kene membuat pilihan dgn btl jgkkn..hmm..
xpe la..kite tinggalkn bab tu dl..my otak need to rest kjp dr pk psl tu..hehehe..haa..siang td aku g blaja buat pudding and 3 kinds of cookies..hahaha..mak aku la ni..bising srh g blaja kt chef yg mngjr kt Ubis td..3jenis kuih n 1 jenis puding harga klas tu rm55..mcm agak mahalkn?aku rs la..tp xpe la..ilmukn..berdiri la aku td dpn chef selama bbrp jam sbb nk tgk die wat kuih..hari ni xramai pn peserta yg ikut..sbb ape tah chef tu ckp td..alih2 5 org je la td yg hadir..n aku je la peserta yg plg muda..kuikuikui..yg len tu datin la,mak engku la..nsb baik la ade bdk tu yg pekerja kt situ bertugas hari ni muda sethn dr aku..kire ade la jgk geng..sbb xramai peserta ktorg pn dok la keliling chef tu ms die tgh baking the cookies..so nmpk clear la ape yg chef tu buat..lenguh jgk la kaki berdiri..huhuhu..bile blk,mak srh buat pudding tu sbb mak aku suka mkn puding2 ni..aku pn kuar la balik g beli brg2 yg diperlukan utk buat bread butter puddings nama die..dh la kedai dkt tmn aku ni byk yg tutup..last2 xdpt buat puding tu hari ni sbb jenuh aku mencari dari satu kedai ke satu kedai nutmeg powder..satu pn xde..dorg lak blh wat muka pelik.."nutmeg powder?,ape tu?" aku pn ckp la.."serbuk perisa buah pala" "oh..xde la dik.." huhuhu..so postponed esok je la nk buat puding tu..aku xminat sgt puding2 ni..yg terpilih je yg blh diterima tekak..hohoho..mak aku je yg dlm fmly ktorg yg suka puding..so aku nk buat la bnd yg aku tau msk utk die..emm,aku rs smpai cni je la dl aku menulis..nk g smbg pk balik mane satu yg aku ptt pilih ni..huhuhu..

No comments: