Daisypath Vacation Ticker

Tuesday, October 7, 2008

Di pagi raya ke-5

salam w.b.t.
oh..oh..akhirnye dpt jgk aku online..kini hari2ku akan berjalan spt biasa..slps seminggu lbh bz berhari raya..hoho..pagi td hakim da balik melaka..waa..sedihnye..syg sgt kt die..klau tidak sepatutnye angah aku nk tinggalkan die utk 3 minggu,bile hjg bulan ni baru amik balik alang2 ktorg sume nk g terengganu utk wedding adik pompuan kakak ipar aku..tp xjd pulak..sbbnye...


hari raya pertama-malam..
angah smpai dr terengganu..hakim dh pn tido ms tu..letih la tu jln jauh+boring dok dlm keta..aku agak keciwa sbb igt nk main ngn bdk tu alih2 die dh tdo pulak..kuikuikui..aku tgk die dh semakin meninggi..nmpk kakinye makin pjg..


blh dikatakan sepjg die ade umah aku mmg rase ceria jek..hoho..yela,dh lame xde bdk kecik..tp hakim ni satu pe'el die,die xblh tgk klau mama or papa die pegang bdk2 lain..mst jeles..huhuhu..xtau la mcm mane bile adik die lahir nnt..thn dpn dlm bulan 2 dpt la adik..hrp2 hakim jd abg yg baik la nnt..syg n protect adik die..kuikuikui..hmm,angah ckp,ms kt terengganu die ade g jmpe ustaz sbb hakim asyik meragam je..pastu ustaz tu srh tukar panggilan lain sbb nama hakim tu berat sgt..nsb la bdk tu ade 3 nama..kuikuikui..muhammad izzuddin hakim..pjg btl..tu blm lg msk nama ayah die..agak2 klau nk isi borang mmg xcukup space la..so panggil la izzuddin..tp kdg2 tershashul jgk panggil hakim..jd, kpd kwn2 klau nk letak nama anak,blh letak nama hakim cuma xdigalakkan panggil nama hakim..sepupu akak ipar aku pn nama anak die hakim,pn kuat meragam cam si izzuddin hakim ni..hoho..

Pagi raya yg ke-5,
kakak ipar aku dpt panggilan telefon dari maknya di terengganu..
elok2 lps akak ipar aku solat subuh,mak akak ipar aku bgtau yg adik lelaki die dh meninggal dunia..innalillah wa innaiilaihi roji'unn..
adik lelaki die tu sebaya dgn aku..meninggal secara mengejut..pd mlm sblm tu,adik laki akak ipar aku ade mengadu sakit dada n sesak nafas..mak akak ipar aku pn srh la die tdo awal..igtkn dh ok..
tp bile pg tu..mak akak ipar aku kejut sbb tgk die xbgn2 utk solat subuh,mak die kejutkn,tgk2 dh keras dh..xtau bile habisnye..mungkin masa tidur..al-fatihah..
dlm keseronokan kite berhari raye,xsangka plk akan terima berita sedih..
pagi tu,angah n akak ipar aku,ayah dan along aku pn bertolak ke terengganu..aku,mak aku n adik aku xdpt ikut sbb,hakim tinggal..risau plk klau bwk die meragam je..tmbh2 hakim suke dgn arwah..mmg suke sgt main dgn arwah..smpaikn ms balik terengganu dl arwah yg mandikan hakim,main dgn die..lgpn adik aku nk balik asrama ptg tu..klau sume pegi sape yg nk hantar adik aku balik sekolah..sbb jam,byk kete sepatutnye blh smpai pukul 1 alih2 smpai pukul 3 kt sane..nsb sempat jgk akak ipar aku tgk arwah..kebuminye ptg lps asar..
akak ipar aku cite sebln sblm meninggal..arwah ade mengadu..knp la yg rezeki die ssh sgt nk dtg..kwn2 die yg lain sng je dpt keje elok2..die ssh sgt..pastu die ade ckp kt mak die..'mak,kak lang pny kenduri kawin ni bile,klau 24hb,org xde ms tu.." mak akak ipar aku xplk syak ape2 ms tu..arwah jgk ade msg adik laki die yg blaja kt tangkak..die tny bile adik die nk balik ni,die srh blk cpt jaga mak..die nk g out-station..xsangka plk,out-station yg dikatakan tu rupe2nye..die nk bertemu dgn Allah..

walaupun aku xknl sgt dgn arwah..sbbkn berbesan org jauh,tp hati aku ttp rase sedih bile dgr cite akak ipar aku..aku xberape nk igt wajah arwah..yg aku igt arwah mmg tinggi,bsr bdn die..itupn gmbaran wajah arwah masa aku tgk die time ktorg anta cincin tanda angah dl..akak ipar aku ade jgk ckp..arwah main ragbi utk negeri terengganu..ms skolah dl ade mntk skolah bukit jalil tp xdpt..mgkn xde rezeki..arwah mmg xsuke org tgk gmbr die..tp bile akak ipar aku msk bilik arwah ms die meninggal,die tgk arwah dh siap susun gmbr2 die kt almari..mgkn arwah ltk gmbr tu sbb xnk fmly die terlalu rindukan die..walau ape pn..aku doakan arwah ditempatkan dikalangan org2 yg dirahmati..yg cintai Allah..semoga keluarga akak ipar aku kuat dan tabah dlm menerima dugaan yg diturunkan oleh Allah..

hakim plk ms tinggal dgn aku n mak aku..asek tny papa die je..mama die ade la dua tiga kali die tny,,tp asek sebut papa die je..kesian aku tgk..tu br tinggal sehari..entah bape kali msk bilik papa die..cari papa die..mulut tu xlps tny papa..time tgh main pn blh sebut papa..org bukak laptop pn die sebut papa..tu blm lg time tgk gmbr papa n mama die..aku plk yg sedih tgk bdk tu..yela,xpnah berenggang ngn papa n mama die..bile ptg,lps bgn tdo,tnjk pntu nk keluar,pastu sebut papa..adoii..sedihnye aku tgk hakim ms tu..dgn matanya..mukanya yg nmpk sedih tu..mmg rs xsmpai hati..nsb la selera makan kuat..klau xnk mkn nnt jd satu hal plk..bile papa die balik..suka sgt la die..mulut tu muncung tunjuk kt opah yg mama n papa die dh balik..sbb tu la hakim xjd tinggal..aku mmg kesian tgk bdk tu..tmbh2 plk akak ipar aku tgh sedih..biar la hakim jd peneman die..

hakim skrg dh 1tahun 7bulan...bape hari lg die dh nk 1tahun 8bulan..dh bsr dh bdk tu..dh pndai dh pn..smlm msk bilik opah,tgk opah nk smyg die pn nk smyg..mak aku bentangkn sejadah kecik,bg pkai kopiah atok die..ms ayah aku jd imam,die pn dduk blkg..konon smyg jgk la tu..mulut terkumat kamit entah bc ape tah..aku kt tepi tu..hohoho..aku xjoin solat jemaah..hehe..bile org rukuk,bdk hakim tu pn rukuk..org sujud,die pn sujud..adeiii..bijak btl la..
geram jek aku tgk..raya kali ni xbyk tangkap gmbr die..aku byk rakam je..nyesal lak xtngkap gmbr hakim byk2..time die pkai baju melayu hijau bersampin..hehe..comelll...adeiiii...xpe2..hjg bulan ni blh main lg dgn bdk tu ms kt terengganu..tp akak ipar aku ckp,nk kenduri pn rs xseronok,yela..adik die dh meninggal..hmm..semoga Allah berikan kekuatan kpd keluarga akak ipar aku..semoga dicucuri rahmat buat arwah yg tidak berapa aku kenali..al-fatihah..


~aku nk upload video hakim tp lain kali la..sbb internet jd bengong jap sbb td hujan lebat...huhu..~

No comments: