Daisypath Vacation Ticker

Tuesday, April 20, 2010

bahagialah wahai hati

kenapa ye..susah sgt aku nk dapatkan yang satu itu..rasa-rasanya dah bertahun aku mencari, menyendiri mencari yang satu itu..tp masih lagi belum jumpa..entahlah..aku buntu..aku xpandai berkata-kata..aku tak reti nk tulis ayat-ayat indah utk dibaca, kadang-kadang mcm aku tak reti nak meluahkan segala yang terbuku..tp, dlm hati ni hny tuhan shj yg tahu..perit pedihnya segala yang ku tanggung..aku cemburu..cemburu pada mereka yg mampu utk menyusun bait-bait indah menjadi ayat yg cantik dan lunak utk dibaca dan didengar..mereka seolah-olah meluahkan yg terbuku di hati melalui ayat yg indah itu..tp aku? mungkin juga sebenarnya aku tidak kisah..mungkin juga sebenarnya aku bersikap tertutup..sebab itu aku tidak kisah bila blog aku tidak terlalu dikunjungi, sbb aku tahu, apa yg aku tulis di sini tidak indah utk dibaca..semuanya hanya ayat rapu aku meluahkan rasa yg terpendam yang kebanyakannya perasaan sedih dan kecewa dan mungkin juga keluhan-keluahan aku melepaskan lelah di hati..

aku letih..sangat-sangat letih..hanya itu yang aku mampu ungkapkan..terlalu letih dengan satu-satu perkara yang menimpa aku..tak layakkah utk aku bahagia?? kenapa susah sgt utk aku dapat yg satu itu? yang bernama "bahagia" ? tidak, bukan aku tak menghargai apa yang ada di depan mata,bukan aku tak nampak org sekeliling aku sampai aku sanggup utk merungut di sini betapa tidak bahagianya aku..tidak, bukan begitu..aku bahagia di samping keluarga tercinta,sahabat2 yg sering menjadi peneman di kala sunyi, pemberi semangat tatkala aku amat memerlukan..tp, hati kecil ini sering merintih, mungkin juga bertanya bilakah aku akan bertemu dengan "bahagia" yang itu?ya, aku cemburu..cemburu pada mereka yg sedang menanti hari2 bahagia..aku juga ingin seperti itu..tp,seolah-olah tiada jalan utk aku ke situ..

kenapa pada saat aku ingin dapatkan bahagia, seringkali bahagia itu pergi dari aku..kenapa mst dia pergi..aku inginkan bahagia itu..sangat2 aku inginkan..ya tuhan, hanya Engkau shj yg mengetahui perasaan hatiku..pedih peritku..penat lelahku..permudahkanlah Ya Allah..bagiku utk menemui jalan bahagia itu..sesungguhnya pada saat ini aku terasa teramat letih..berikanlah kekuatan padaku..janganlah Engkau biarkan aku mensia-siakan air mata ini pada perkara yang tidak mendatangkan kebaikan kepadaku..teguhkanlah hatiku..permudahkanlah jalan menemui bahagia itu buatku Ya Allah..hanya pada-Mu tempat aku merintih..aku pasrah..

1 comment:

Blogger said...

This is how my partner Wesley Virgin's biography starts with this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

As a matter of fact, Wesley was in the army-and soon after leaving-he found hidden, "mind control" tactics that the government and others used to obtain anything they want.

As it turns out, these are the same SECRETS lots of famous people (notably those who "come out of nothing") and top business people used to become rich and famous.

You probably know how you use only 10% of your brain.

That's because most of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

Maybe this conversation has even taken place INSIDE OF YOUR very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head 7 years ago, while driving an unlicensed, trash bucket of a car without a driver's license and in his bank account.

"I'm so fed up with going through life check to check! When will I get my big break?"

You took part in those thoughts, isn't it so?

Your success story is going to start. All you have to do is in YOURSELF.

Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast